Strony

poniedziałek, 20 marca 2017

#znieczulicaludzka

Czasem lubię zatopić się w otchłani youtuba. Jakiś czas temu postanowiłam zajrzeć na kanał Ravgora, pewnie wielu z Was wie, co to za osobistość.Podziwiam go za pomysłowość. Niektóre filmiki są naprawdę dobre. Jednak mój post nie będzie o nim. Oglądając jego filmiki, natrafiłam na jego eksperyment społeczny, do którego link macie TUTAJ. Najpierw obejrzyjcie, żebyście wiedzieli, o czym będzie mowa w dalszej części wpisu.  Nieraz słyszałam o tym, jaka znieczulica panuje w naszym kraju, ale jednak nie zastanawiałam się nad tym długo, bo przecież tyle się dzieje wokół nas. Po obejrzeniu wyżej wymienionego eksperymentu postanowiłam poszukać więcej takich filmików. W sieci jest tego pełno . Ja skupiłam się  na tych, które tyczą się Polaków. Oglądając je byłam wściekła na ludzi, którzy przechodzili obojętnie obok osoby, która potrzebowała pomocy, co najwyżej zerkając na nią przez chwilę. Rozumiem, że w dzisiejszych czasach każdy z nas się spieszy, by załatwiać swoje sprawy... Czas płynie i wydaje się nam, że robi to coraz szybciej, ale czy to takie trudne poświęcić chociaż pare sekund i sprawdzić czy ten, który upadł, nie potrzebuje naszej pomocy? Czy nie możemy zatrzymać się na moment, by upomnieć ciężarną kobietę, która pali? Przecież to trucizna dla tej małej istotki, którą nosi w swoim brzuchu. Czemu jesteśmy tacy obojętni na ludzkie cierpienie? Nie warto pomagać? Jak można być tak obojętnym? Przejść obok osoby, która wyraźnie potrzebuje czyjejś pomocy i nawet nie zapytać, co się stało. Piosenka Czesława Niemena będzie zawsze aktualna, bo "dziwny jest ten świat, gdzie jeszcze wciąż mieści się wiele zła i dziwnie jest to, że od tylu lat człowiekiem gardzi człowiek". Pomagajmy sobie nawzajem, świat będzie wtedy lepszy. Widząc te filmiki na youtube zaczynałam szczerze wątpić w to, że są jeszcze tacy ludzie, którzy nie myślą tylko o sobie. Na szczęście było pokazane, że znaleźli się jeszcze tacy, którzy nie przyglądali się biernie, a wyciągnęli pomocną dłoń. Jesteśmy przecież ludźmi i każdy z nas ma rozum, więc powinien poczuwać się do obowiązku korzystania z niego, chociaż czasem. Nie będziemy biedniejsi od niesienia pomocy innym, a staniemy się przez to bogatsi. Uważamy się za mądrzejszych od zwierząt, a czasem zachowujemy się gorzej niż one. Nawet nie czasem, a często. Bądźmy ludźmi dobrej woli, o których w dalszej części swojej legendarnej piosenki śpiewa Czesław Niemen. Kiedy widzimy, że komuś dzieje się źle, to nie patrzmy, nie stójmy bezczynnie, tylko reagujmy. Jeżeli widzisz, że chłopak szarpie swoją dziewczynę i używa wobec niej przemocy, REAGUJ. Jeżeli widzisz pijaną matkę z dzieckiem w wózku, REAGUJ. Jeżeli widzisz pijanego ojca z dzieckiem w wózku, REAGUJ. Jeżeli widzisz, że ktoś nagle upadł, REAGUJ. Jeżeli widzisz jakikolwiek przejaw przemocy, jakąś kradzież, cokolwiek niepokojącego, REAGUJ. Nie bądź tylko biernym obserwatorem. Nie zmienisz całego świata, ale możesz zmiany zacząć od siebie samego.
KARMA POWRACA.

4 komentarze:

  1. Masz rację. Ja startuje w konkursie i widzę co się dzieje jak proszę o głos. To tylko chwila.
    Karma wraca doskonale o tym wiem.
    Jeśli możesz ❤
    Prosze o glos ❤http://szyciowyblogroku.pl/zgloszenie/mnisiowo/

    OdpowiedzUsuń
  2. O kiedyś też pisałam o tym posta! :D Zgadzam się żyjemy w świecie gdzie obojętność na krzywdę innych jest teraz codziennością. Bardzo przykre jest to co się dzieję :/
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Droga Kingurencjo..
    muszę się z tobą zgodzić i mówię to z trudem (nie pamiętaj później tego ;p).
    Odnośnie twojego postu to znam to z własnego doświadczenia, szczególnie z.. wycieczki, że tak to ujmę, na której niedawno byłem.

    OdpowiedzUsuń